اسلایدر

10 روش موثر برای کارکشیدن از باتری نیمه جان لپ تاپ

10 روش موثر برای کارکشیدن از باتری نیمه جان لپ تاپ

به نام خدا

*************************************

مقالات تخصصی کامپیوتر ولپ تاپ

***زاینده رود***

-بروز ترین مرجع دانلود مقالات علمی وآموزشی-

*************************************

-کار کشیدن از باتری نیمه جان لپ تاپ-

 

وقتی با لپ تاپ مان کار مهمی داریم ، ومی بینیم که نیمی از باتری اش مصرف شده و در حال اتمام است باید چه کار کنیم؟آفرین باید سیم آن را به برق بزنیم! اما اگر دسترسی به پریز برق نداشته باشیم و یا اصلا شارژر آن را نیاورده باشیم چه؟؟؟

در این وضعیت مجبورید از ترفند هایی استفاده کنید که بتوانید با همان باتری کم از لپ تاپ تان کار بکشید و از آن استفاده کنید .در این مقاله چند راه کار آمد ومفید برای این کار به شما معرفی می کنیم...

 

1-درحالت عادی نور صفحه نمایش بیشترین استفاده را از باتری لپ تاپ می برد، اگر میتوانید بهتر است باقی مانده ی باتری خود را در حالت نور کم به کار ببندید.البته مواظب باشید به چشم خود فشار نیاورید و این کار را فقط در حالت بحرانی  باتری انجام دهید.

2-در مواقعی که نیاز ندارید راه های ارتباط بی سیم(مانند: بلوتوث و Wi-Fi)را قطع کنید زیرا این ابزار ها دائما به دنبال امواج وسیگنال های موجود در فضا می گردند و برای این کار به صورت چشم گیری از باتری شما استفاده می کنند.

3-صدای لپ تاپ را کم یا قطع  کنید.صدای بلندتر باتری بیشتری مصرف می کند.

4-اجرای CDوDVD درمواقعی که میزان باتری اندک است مطلقا ممنوع!

5-تاحد امکان کپی کردن فایل یا اجرای برنامه از روی حافظه فلش را به زمانی موکول کنید که دسترسی به برق دارید.

6-کاری کنید که لپ تاپ خنک بماند.این کار را می توانید با گذاشتن لپ تاپ روی سطحی که هوا زیر آن جریان داشته باشد انجام دهید.وقتی لپ تاپ داغ بشود فن آن شروع به کار می کند وبرای کار نیاز به باتری خواهد داشت .روی هم رفته هرگز لپ تاپ را روی سطوح نرم مانند تشک یا بالش نگذارید .بهترین سطح برای گذاشتن لپ تاپ روی آن سطح صاف و عاری از گرد وغبار است.

7-هر نوع برنامه ای را که در پس زمینه روشن است(اگر به آن نیاز فوری ندارید)خاموش کنید.برنامه هایی مانند مسنجر،دیکشنری،تنظیم کننده کارت گرافیک و... برای اینکه همیشه آماده به خدمت باشند  باید از باتری انرژی بگیرند.

8-برای بهره وری استفاده از باتری می توانید از برنامه های کنترل مصرف شارژ کمک بگیرید .برای نمونه برنامه battery optimizer  را به شما پیشنهاد میکنم که از لینک زیر قابل دانلود است.

*برای دانلود کلیک کنید*

 

9-وارد control panel  ویندوز شده و از قسمت بالا(قسمت search  ویندوز)استفاده کنید وعبارت change power-saving setting را تایپ کنید.سپس روی لینک یافت شده کلیک کنید وتیک (دایره گرد در ویندوز ویستا به بالا ودر ویندوز ایکس پی تیک)گزینه power saver رافعال کنید.با این کار میتوانید باتری لپ تاپ خود را ذخیره نمایید و مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید اما در عوض قدرت CPU و RAM تا زمانی که این گزینه فعال باشد کاهش میابد هم چنین نور صفحه نمایش هم به حداقل میرسد. .برای بازگشت به تنظیمات قبلی تیک گزینه بالایی(balanced) را فعال کنید.

10-استفاده از فن های جانبی که زیر لپ تاپ نصب می شوند وباید آن ها را جداگانه خریداری کنید نیز راه بسیار موثری است.زیرا دمای لپ تاپ شما را کاهش داده و باعث جریان یافتن هرچه بهتر هوا در زیر آن میشوند ومصرف باتری را کاهش داده و به شما اجازه فعالیت بیشتری با باتری کمتر میدهند.

 

 

در این مقاله سعی شد 10 روش کوتاه وکار آمد برای کاهش مصرف برق لپ تاپ ارائه شود.اما تنها یک نکته جاماند که ذکر آن را اینجا الزامی می دانم:

{بازی دشمن سر سخت باتری شماست.پس در هنگامی که باتری کمی دارید به جنگ آن نروید!}

 

 

پایان

 


نظرات شما عزیزان:

علی
ساعت10:41---2 شهريور 1393
سلام وبلاگت بدنبودومطالب زیباوجذابی داشت ولی قالبت خیلی به وبلاگت وموضوع اون نمیخوره:
پاسخ:سلام.مرسی از نظرت قالب وبلاگ به در خواست شما تعویض شد!


سپیده
ساعت21:55---19 مرداد 1393
مرسی واقعا دستتون درد نکنه.عالی بود.
پاسخ:خواهش می کنم.


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: